English version
SferaDharmy.pl » Mowy Dharmy

Mowy Dharmy

Uważność Buddy

Czcigodny Mistrz Hsuan Hua

Dlaczego recytujemy „Namo Amitabha Budda”? Dlatego, że Budda Amitabha ma wielkie pokrewieństwo z istotami żyjącymi w dziesięciu kierunkach. Zanim Budda Amitabha osiągnął stan Buddy, praktykując w świecie przyczynowym był mnichem i nosił imię Skarbiec Dharmy. Wtedy to złożył 48 ślubowań. Jedno z nich mówiło: „Ślubuję, że po osiągnięciu przeze mnie stanu Buddy, każda istota żyjąca w dziesięciu kierunkach, która będzie recytować moje imię, na pewno osiągnie stan Buddy”.

Jak jeść, spać i nosić ubranie

Czcigodny Mistrz Hsuan Hua

Jedzenie jest bardzo istotną kwestią życia każdego z nas, tak samo jak noszenie ubrań oraz spanie. Wydaje mi się, iż skoro jedzenie, noszenie ubrań oraz spanie są najbardziej fundamentalnymi kwestiami naszego życia, powinniśmy się nauczyć jak właściwie wykonywać te czynności. W ten sposób nie będziemy marnować naszej energii. Gdy jemy nie powinniśmy jeść zbyt szybko. Nie powinniśmy się denerwować, gdy będziemy się denerwować, będziemy cierpieć z powodu niestrawności i wszelkich innych dolegliwości żołądka.

Jakie to szczęście słyszeć imię Guanyin w świecie Saha!

Czcigodny Mistrz Hsuan Hua

W buddyzmie Bodhisattwa Guanshiyin zajmuje bardzo ważne miejsce. Niektórzy mówią, że Bodhisattwa Guanyin pochodzi z Chin, a niektórzy, że z Zachodu. Niektórzy mówią, że jest kobietą, a inni, że mężczyzną. Ale teraz mówię wam, że Bodhisattwa Guanyin nie pochodzi ani z Chin, ani z Zachodu, że nie jest ani kobietą, ani mężczyzną. Więc skąd pochodzi? Wypełnia on Pustą Przestrzeń i przenika Królestwo Dharmy, jest w każdym miejscu i nie ma go nigdzie. Przybiera taką postać, jaka jest potrzebna do uratowania każdej kategorii istot.

Bycie panem samego siebie

I nie-bycie pod panowaniem innych

W czasach, gdy klęski i nieszczęścia pojawiają się wszędzie, musimy pilnie przyłożyć się do kultywacji, aby przemienić przemoc i kataklizmy w pokój i pomyślność. Jeśli przestajemy poważnie traktować naszą praktykę, zmierzamy do bycia psychicznie niezrównoważonym, gdy zachodzą anormalne zmiany klimatyczne. To prowadzi do różnych problemów. Dlatego w czasie wielkich zmian, buddyści powinni być szczególnie pilni w swej kultywacji, poświęcać więcej czasu recytacji imienia Buddy, mantr i Sutr.

Prawdziwa skrucha i poprawa

Tu Leży Ukryty Skarb cz. 1

Jeśli pragniemy zmienić straszną sytuację świata, to musimy sami zmienić się na dobre; naprawić błędy i odnowić samych siebie. Pomoże to światu powrócić do prawidłowego stanu. Jeśli jednak nie naprawimy błędów i nie odnowimy się, świat może jedynie stawać się coraz gorszy z dnia na dzień, aż każdego dnia wydarzać się będą wyjątkowo liczne nieszczęścia i katastrofy. Tak, więc jeśli pragniemy, aby ta kalpa powróciła do stanu pomyślności, nasze serca muszą być wypełnione współczuciem.

Odpowiedzialność wychowaców

Czcigodny Mistrz Hsuan Hua

W Świętym Mieście Dziesięciu Tysięcy Buddów, w naszej szkole podstawowej, średniej i na naszym uniwersytecie, uczymy za pomocą światowej wiedzy jak i transcendentalnej mądrości. Naszym podstawowym celem jest poinstruowanie młodzieży we wczesnym wieku, jakie są podstawowe zasady bycia człowiekiem. Uczymy ich, jak być filarem państwa, jak pomóc społeczeństwu i jak zmierzać ku dobru. Ponieważ chcemy pomóc społeczeństwu i rodzajowi ludzkiemu, uczymy naszych studentów jak pozbyć się chciwości, nienawiści i głupoty. Pomagamy im rozwijać dobry charakter. Uczymy ich nie krzywdzić innych dla własnej korzyści. Uczymy ich pielęgnować dobroczynność i cnoty raczej, niż koncentrować się na robieniu pieniędzy.

Święte Miasto Dziesięciu Tysięcy Buddów

Jasnym światłem dla swiata

Święte Miasto Dziesięciu Tysięcy Buddów jest miejscem jasnego światła dla całego świata, dla całego wszechświata. Ponieważ emituje ono tak jasne światło, królowie demonów są tym światłem tak przerażeni, że włosy stają im dęba. Od początku istnienia Świętego Miasta Dziesięciu Tysięcy Buddów, wszystkie niebiańskie demony, wyznawcy zewnętrznych ścieżek i ich orszaki we wszechświecie, są przerażone do szaleństwa. Są przerażone i próbują ze wszystkich sił znaleźć coś, co podważy zaufanie lub zniszczy Święte Miasto Dziesięciu Tysięcy Buddów.

Pięć zasad

Wykłady zebrane w książce „Tu leży ukryty skarb”

Ludzie, którzy lubią recytować imię Buddy, biorą udział w Sesjach Recytacyjnych Imienia Buddy. Ci, którzy lubią w medytacji i zgłębiać Chan, biorą udział w Sesji Chan. Są również tacy, którzy ani nie lubią recytować imienia Buddy, ani siedzieć w Chan, więc prowadzą swoją własną sesje lenistwa albo urządzają sesję spania. Sesja lenistwa i sesja spania to zmyślone nazwy, ale jest w nich dużo sensu. W rzeczywistości, ludzie, którzy lubią lenistwo, są powstrzymywani od tego przez ich własne umysły.